25.9.06

AAAAutobazar ATLAS.cz spustil AAAICQ

Portál Atlas.cz nedávno provedl svůj projekt „restart“, od kterého očekává pozici dvojky na českém Internetu. V souvislosti s tím také ohlásil změnu majitele. Údajně ho koupil, jakýsi autobazar. Není se čemu divit, cena Atlasu bude někde na hranici ojeté Fábie, takže pro autobazar dobrá investice, neboť Fábie jsou v ČR nejvíce na odbyt. Věděl jsem, že Atlas má v úmyslu se prodat, ale takto rychle jsem to nečekal. Zřejmě již cena nejde vytáhnout více, tak investoři nelení. Není se co divit.

Dnes mě ale Atlas zmátl, protože opět Atlas zřejmě restartoval . Na adrese icq.atlas.cz se objevila zajímavá stránka, která láká uživatele na Atlas ICQ. Atlas si, stejně jako od IDOSu,slibuje zvýšení návštěvnosti a posílení pozice na trhu. Pokud ale i ICQ nacpe reklamou podobně jako zmiňovaný IDOS, tak lidé zřejmě přejdou na alternativní a podstatně lepší klienty. Co používáte vy?

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jsem asi divný, ale ICQ jsem nikdy příliš nepoužíval a několik let se na svůj účet už ani nepřihlašuji (kromě občasných výjimek při ladění/testování ICQ transportu pro jiné lidi).

Takže já osobně fandím XMPP kompatibilním sítím – Jabber, Google Talk, LiveJournal Talk. Servery jsou součástí jakési volné federace, jejich uživatelé se díky standardnímu protokolu bez problémů domluví – něco jako když se bez problémů mailuje mezi atlas.cz, seznam.cz a gmail.com.

Mohu si vybrat a legálně používat klienta, který se mi líbí, na platformě, která mi vyhovuje. Ani uživatelé XMPP/Jabber-only klientů však neztratí kontakt se svými přáteli z ostatních sítí: existují tzv. transporty (pro ICQ, MSN, IRC...).

Pro zájemce z ČR doporučuji místní server Jabbim a "knowledge base" Jabber.cz Wiki.

Rozjíždí se i jakýsi komunitní portál Jabbim Live!.

XMPP/Jabber je také zajímavý pro firmy, školy: každý si může rozběhnout vlastní server (na GNU/Linux, MS Windows) pro interní komunikaci s minimálními náklady, případně se otevřít světu a připojit se do té "otevřené federace". ^_^ A když už mají firmy "reprezentativní" e-mailové adresy ve tvaru zaměstnanec@firma.tld, proč by nemohli mít i stejné, lehce zapamatovatelné ID pro svůj instant messaging?

09:23  
Anonymous Anonymous said...

Diky za zajimave informace

06:21  

Post a Comment

<< Home